Meniu Meniu Categorii proprietati Proprietati Cautare Rapida Cautare
Cautare simpla
Categorie:
Pret de la: la
Localitate: Cartier:
   
Cautati dupa mai multe criterii pentru a gasi exact proprietatea pe care o doriti.
Cautare dupa ID
  

Sansa de dezvoltare a Aeroportului Cluj-Napoca

Publicat in data: 03-07-2012

 

Volumul mare de pasageri împiedică Aeroportul Cluj, la acest moment, să acceseze fonduri europene. Preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, a cerut Ministerului Transporturilor să modifice condiţiile de eligibilitate.


Chiar dacă mai are mult de investit în dezvoltarea infrastructurii, Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca nu a avut acces la programul europen de finanţare destinat proiectelor aeroportuare, având în vedere că a depăşit pragul eligibil de un milion de pasageri pe an. Această situaţie se va schimba, apreciază preşedintele administraţiei judeţene, Horea Uioreanu, care se va întâlni săptămâna aceasta cu ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, pentru a solicita modificarea condiţiilor de eligibilitate, având în vedere că se lucrează la elaborarea ghidului de finanţare pentru infrastructura aeroportuară.

 

Dezvoltarea aeroportului clujean rămâne o prioritate şi pentru noul executiv al administraţiei judeţene. Primul pas pe care intenţionează să-l facă noul lider al Consiliului Judeţean (CJ), Horea Uioreanu, va fi acela de a cere Ministerului Transporturilor o modificare a condiţiilor de eligibilitate pentru accesarea finanţărilor europene. "Până în prezent, Clujul nu avea cum să acceseze fonduri europene, având în vedere că nu îndeplinea condiţiile cerute. Potrivit actualului ghid de finanţare a infrastructurii aeroportuare, obiectivele pentru care se solicită bani trebuie să fie de mici dimensiuni, ceea ce înseamnă că ele nu trebuie să depăşească pragul de un milion de pasageri pe an. Clujul depăşeşte acest prag, însă nu înseamnă că nu mai are nevoie de fonduri pentru a continua programul de infrastructură", a spus Uioreanu.

 

Astfel, el a anunţat că a avut deja o discuţie pe tema aceasta la Ministerul Transporturilor şi că săptămâna aceasta va avea o întâlnire inclusiv cu ministrul Ovidiu Silaghi, pentru a discuta soluţiile care se impun pentru ajutorarea aeroportului clujean. "Ne interesează să luăm bani europeni pentru a dezvolta un terminal cargo. Aeroportul clujean are nevoie să se dezvolte şi pe componenta de marfă. Or, pentru această investiţie, altă soluţie decât fondurile europene nu avem", a comentat Uioreanu.

 

Între timp, acesta se aşteaptă să soluţioneze orice inconvenient care împiedică finalizarea lucrărilor la noua pistă de decolare-aterizare (în această etapă, în lungime de 2.100 de metri). "Am promis că voi fi prezent pe şantier pentru a vedea exact care sunt problemele", a spus Uioreanu. Trebuie precizat că acest contract pentru construcţia pistei a fost licitat încă din vara anului trecut. Consorţiul Construcţii Napoca - Icco Systems - Geo Arc Otopeni, a demarat lucrările în septembrie 2011 şi avea ca termen şase luni pentru a finaliza lucrările. Au fost mai multe probleme tehnice de care s-a lovit constructorul, motiv pentru care termenul de finalizare s-a tot prelungit. Mai mult, Uioreanu spune că mai trebuie să identifice şi sumele necesare pentru exproprierile care s-au realizat în zona noii piste.

"Exproprierile s-au făcut, acum trebuie să dăm şi banii, pentru că oamenii aşteaptă", a comentat Uioreanu. Pentru această etapă de lucrări, CJ şi aeroportul clujean s-au angajat să achite suma de 137.808.522 de lei. Pe viitor, ar urma să fie demarată o nouă licitaţie, astfel încât lucrările la pistă să continue până la 3.300 de metri.

 

Sursa: ziuadecj.realitatea.net