Meniu Meniu Categorii proprietati Proprietati Cautare Rapida Cautare
Cautare simpla
Categorie:
Pret de la: la
Localitate: Cartier:
   
Cautati dupa mai multe criterii pentru a gasi exact proprietatea pe care o doriti.
Cautare dupa ID
  

“Centura de diamant” se deschide pe 10 noiembrie. Partial

Publicat in data: 03-10-2011

 

Centura Cluj Est se va deschide traficului din 10 noiembrie, însă pe un kilometru se va circula pe un traseu alternativ.

http://ads.ziuadecj.ro/www/delivery/lg.php?bannerid=47&campaignid=3&zoneid=32&loc=http%3A%2F%2Fwww.ziuadecj.ro%2Fadministratie%2Fcentura-de-diamant-se-deschide-pe-10-noiembrie-partial--75192.html&referer=http%3A%2F%2Fwww.ziuadecj.ro%2F&cb=27c0290f68

Lucrările la centura de ocolire a Clujului, Vâlcele-Apahida, se vor încheia oficial în 30 iunie 2012. Varianta de 23,7 km va fi circulabilă din 10 noiembrie, termen impus constructorilor pentru deschiderea traficului. Premierul Emil Boc a declarat sâmbătă pe şantierul centurii că după această dată constructorii vor fi penalizaţi dacă nu reuşesc să dea în exploatare ocolitoarea. Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon, a declarat că centura a ajuns la un cost de 495 de milioane de lei, cheltuiţi până în prezent, de la demararea lucrărilor în 2006.

Din 2006, de când a început execuţia drumului ocolitor de la Cluj, de 23,7 kilometri, nici unul dintre termene de finalizare din contract sau anunţate de oficiali nu a fost respectat. Nici termenele pentru deschiderea circulaţiei pe centură anunţate nu s-au concretizat. La vizita precedentă, de la începutul de septembrie, primul ministru Emil Boc dorea ca centura să îşi intre în pâine pe 1 noiembrie. Constructorii i-au sugerat că lucrările pot să dureze până la final de noiembrie.

Premierul a descins din nou sâmbătă pe şantierul centurii şi a declarat că va da o bere constructorilor dacă termină mai repede centura. "I-am ajutat până acum cu vremea. În 10-12 noiembrie centura trebuie să fie circulabilă. Dacă nu, după această dată vor curge penalităţile pentru constructori", a menţionat Boc.

Vizita de sâmbătă s-a făcut în zona de şantier a centurii unde se lucrează la consolidarea traseului expus alunecărilor de teren, după kilometrul 4+600. Consolidarea suplimentară a fost câştigată de societatea Keller, care lucrează împreună cu Vegyepszer şi Diferit. Pe şantier au fost prezenţi şi constructorii, printre care şi Mircea Petri şi Grigore Vădean de la Diferit, dar şi oficialii din administraţia clujeană. Vizita a fost chiar un prilej pentru oficialii primăriei clujene să perfecteze ultimele detalii cu reprezentanţii Diferit pentru demararea lucrărilor de modernizare pe Calea Turzii sau pe Primăverii, după încheirea lucrărilor la tramvai.

Potrivit directorului DRDP Cluj, Ion Pantelimon, lucrările la centura Cluj Est se vor încheia oficial în 30 iunie 2012. "De la kilometrul 0 la 4+600 suntem în stadiul de marcaj final al drumului. Pe porţiunea de la kilometrul 4+600 unde se lucrează la consolidarea zonei afectate de alunecări de teren suntem la 40% din lucrare. Martorii fixaţi ne-au indicat că terenul nu s-a mai mişcat. Consolidarea suplimentară în cadrul contractului de 17 milioane de euro licitat iniţial către Diferit şi Vegyepszer a fost câştigată de firma Keller. Deja s-au adus maşini de forat, iar în 10 zile vor veni şi alte instalaţii pentru montarea coloanelor", a subliniat Pantelimon.

Potrivit oficialului DRDP, până în prezent s-au cheltuit peste 495 de milioane de lei pentru lucrările la centură. "Din noiembrie se va circula pe centură, cu un traseu alternativ de aproximativ un kilometru, până se vor încheia lucrările de consolidare a zonelor expuse alunecărilor. Vreau să subliniez că lucrăm în toate zonele în ampriză, pe traseul expropriat iniţial. Aceasta ca să nu mai existe discuţii că trebuie să facem exproprieri suplimentare. Dacă nu era aşa, oamenii nu ne lăsau să lucrăm", a precizat Pantelimon.

Lucrările la centura Cluj Est, intitulată generic de presă "centura de diamant", au demarat în octombrie 2006. Varianta ocolitoare la Cluj, care însumează 23,7 km şi are două benzi de circulaţie, a fost licitată în 2006 pe trei tronsoane: I (8,59 km), II (9,35 km) şi III (5,67km). Pe centura Cluj Est lucrează la tronsonul I consorţiul Pizzarotti-Tirrena Scavi, Vegyepszer şi Diferit la partea de consolidări (a câştigat în 2010 o licitaţie pentru consolidări pe tronson, după apariţia unui front de alunecări de teren, la valoarea de peste 17 milioane de euro). Tronsonul II este asfaltat, cu excepţia porţiunii care s-a surpat (în 2010) şi care trebuie executată pe asigurare, tot de consorţiul Pizzarotti-Tirrena Scavi. Tronsonul III, întins pe teritoriul comunei Apahida, este circulabil şi a fost executat de compania Vegyepszer. SC DP Consult este proiectant, iar Search Corporation & Primacons Group este consultant. În prezent, doar tronsonul III (din DN 1C spre Apahida) este circulabil din 2009, fără a se fi făcut însă recepţia. Tronsonul II este afectat de respectiva surpare a terenului şi se poate circula parţial pe acesta, din localitatea Gheorgheni spre Cluj, însă oficial nu este deschis circulaţiei.

Potrivit Hotărârii de guvern nr. 733 din 2009, centura Cluj Est a ajuns la valoarea de peste 658 de milioane de lei (peste 154 de milioane de euro, adică peste 6,4 milioane de euro pe kilometru) pentru că în 2007-2008 s-au modificat proiectul şi soluţiile tehnice şi, în plus, contractul s-a actualizat cu indicele statistic.

 

Sursa: ziuadecj.ro