Meniu Meniu Categorii proprietati Proprietati Cautare Rapida Cautare
Cautare simpla
Categorie:
Pret de la: la
Localitate: Cartier:
   
Cautati dupa mai multe criterii pentru a gasi exact proprietatea pe care o doriti.
Cautare dupa ID
  

Lucrarile la sine se muta pe malul Somesului si pe Horea: restrictii de circulatie

Publicat in data: 25-10-2011

 

Primăria a făcut plăţi de peste 14 milioane de lei către consorţiul al cărui lider este societatea Swietelsky, cei care efectuează lucrările de modernizare a liniei de tramvai.

 

Două noi segmente din linia de tramvai vor intra în lucru începând din noiembrie dacă vremea va permite acest lucru, spun reprezentanţii primăriei. Este vorba despre tronsonul de pe Splaiul Independenţei din zona noului stadion, dar şi de cel de pe strada Horea. Lucrările vor aduce după sine reguli noi pentru circulaţia auto, care vor fi stabilite înainte cu câteva zile de începerea lucrărilor, după ce Serviciul de Siguranţa Circulaţiei din cadrul primăriei va face o analiză.

Clujenii din Mănăştur vor scăpa în luna noiembrie de gălăgia şi traficul de coşmar generate în prezent de lucrările la şinele de tramvai. "În 1 noiembrie constructorii au termen pentru finalizarea tronsonului Bucium - Calvaria din linia de tramvai. În prezent se lucrează la intersecţia străzilor Primăverii şi Izlazului (zona nodului Omega), iar primăria a luat o serie de măsuri de restricţionare a circulaţiei pentru a face posibile lucrările de modernizare a şinelor. Impunerea de restricţii este analizată de către Serviciul de Siguranţa Circulaţiei, care încearcă să direcţioneze traficul, în aşa fel încât în oraş să se circule fluent, iar constructorii să-şi facă treaba", a afirmat purtătorul de cuvânt al primăriei, Oana Buzatu. Aceasta a adăugat că în prezent există restricţii de parcare pe strada Plopilor, iar în Mănăştur au intrat în vigoare o serie de restricţii: nu se mai poate efectua virajul la stânga de pe strada Primăverii pe strada Izlazului (la venirea dinspre Pod Calvaria spre zona complexelor Big-Union), iar circulaţia pe direcţia Izlazului - Primăverii - Bucium s-a suspendat.

"Alternative de trasee pentru şoferi vor fi Calvaria - Calea Mănăştur - Câmpului, iar în al doile caz, Izlazului - Primăverii - întoarcere pe la Pod Calvaria - Primăverii", a precizat Buzatu. Reprezentantul primăriei a menţionat că, dacă vremea va permite, constructorii de la consorţiul condus de Swietelsky vor lucra şi în această iarnă. "Următoarele tronsoane pe care se va intra vor fi Spaiul Independenţei, în zona stadionului, şi strada Horea. În aceste zone vor exista, de asemenea, restricţii pentru parcări şi pentru traficul auto. Aceste măsuri se vor anunţa înainte de începerea lucrărilor, după ce Serviciul Siguranţa Circulaţiei va stabili cele mai bune măsuri pentru a preîntâmpina ambuteiajele", a mai spus purtătorul de cuvânt. Potrivit datelor furnizate de primărie, până în prezent municipalitatea a primit un avans de 15% din valoarea contractului, adică peste 15,6 milioane de lei, din care a decontat către constructori 13,6%, adică peste 14 milioane de lei. "Cei 15% ne vor ajunge pentru anul acesta. Mai departe, noi solicităm deconturi în funcţie de facturile acceptate de dirigintele de şantier şi de lucrările efectuate", a subliniat purtătorul de cuvânt al primăriei.

Lucrările de modernizare a liniei de tramvai au început în 1 iulie anul acesta, pe mai multe segmente: Bucium - Calvaria, Splaiul Independenţei, strada Bariţiu (segment finalizat deja). Lucrarea de reabilitare a liniei de tramvai a constat în turnarea a 13 straturi de material, dintre care şapte straturi pregătitoare pentru montarea şinelor, iar alte patru straturi ulterior montării acestora. Sistemul de şine este dotat cu amortizor de talpă (galoş din cauciuc) şi amortizoare laterale (tot din cauciuc) pentru a elimina zgomotul şi vibraţiile la trecerea tramvaiului. Linia de tramvai este plasată la nivelul străzii.

Finanţat din fonduri europene

Contractul de reabilitare a celor 25 de kilometri de linie de tramvai din Cluj-Napoca a fost semnat între primărie şi consorţiul condus de compania Swietelsky în 15 iunie, la valoarea de peste 104 milioane de lei, fiind finanţat din fonduri europene. Pentru tronsonul Bucium-Gară, primăria a negociat ca termen de finalizare cu constructorii vara lui 2012.

 

Sursa: ziuadecj.ro