Meniu Meniu Categorii proprietati Proprietati Cautare Rapida Cautare
Cautare simpla
Categorie:
Pret de la: la
Localitate: Cartier:
   
Cautati dupa mai multe criterii pentru a gasi exact proprietatea pe care o doriti.
Cautare dupa ID
  

Aeroportul “sare” peste Somes

Publicat in data: 27-06-2011

 

Dacă, din lipsă de fonduri, râul nu va putea fi deviat pentru a face loc pistei de 3.500 de metri, aceasta va fi construită pe piloni, peste apă.

http://www.ziuadecj.ro:8080/www/delivery/lg.php?bannerid=47&campaignid=3&zoneid=32&loc=http%3A%2F%2Fwww.ziuadecj.ro%2Fadministratie%2Faeroportul-sare-peste-somes--69280.html&referer=http%3A%2F%2Fwww.ziuadecj.ro%2F&cb=4d2b4e0d7b

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, este pregătit să semneze contractul cu reprezentanţii consorţiului Construcţii Napoca - Icco Systems - Geo Arc Otopeni, astfel încât lucrările la noua pistă de 2.100 de metri să poată demara în cel mai scurt timp. Anul viitor pe vremea aceasta - a subliniat Tişe - pista trebuie continuată până la lungimea finală de 3,5 kilometri. În cazul în care proiectul de deviere a Someşului, fără de care pista nu poate fi prelungită, nu va mai putea fi implementat, CJ va aborda o soluţie inedită: pistă peste râu.

O parte din proiectul noii piste de decolare-aterizare este condiţionat de proiectul de deviere a râului Someş. Administraţia Bazinală de Ape Someş-Tisa (ABAST) a demarat procedura, însă, din pricina unei contestaţii, proiectul a fost suspendat. Între timp, CJ Cluj a atribuit contractul pentru prima etapă a proiectului, ce vizează construcţia primilor 2.100 de metri ai pistei, care ar urma să fie finalizaţi până anul viitor. "Conform contractului, societăţile câştigătoare vor avea obligaţia să finalizeze lucrările în maximum şase luni. Astfel, anul viitor pe vremea aceasta, după ce vom avea finalizată această primă bucată a noii piste, sperăm să putem da drumul la o nouă procedură pentru a continua lucrările până la 3.500 de metri. Cei de la ABAST trebuie să devieze însă Someşul. În caz contrar, ne vedem obligaţi să găsim un plan B, pentru că nu permitem să rămânem cu pista neterminată", a explicat Tişe.

Cel mai probabil, pista va fi construită pe piloni, peste Someş, similar unui pod. "Această variantă va fi luată în calcul doar dacă fondurile pentru devierea Someşului se vor pierde, doar în cazul în care acest proiect nu va mai fi implementat. Să sperăm însă că nu se va ajunge în această situaţie şi că licitaţia se va debloca. În mod normal, lucrările la acest proiect vor începe dinspre Apahida spre Someşeni, noi cu pista mergem invers, dinspre Cluj-Napoca spre Apahida. Ca atare, trebuie să ne întâlnim în punctul de deviere pentru ca proiectul pistei să poată continua până la 3.500 de metri", a explicat Tişe.

Între timp, CJ face demersuri pentru a atribui contractul pentru primii 2.100 de metri de pistă. "Termenul pentru contestaţii expiră luni la ora 16:00 (astăzi - n. red.). Dacă nu primim nici o contestaţie, putem să convocăm societăţile câştigătoare pentru a semna contractul. Apoi, în perioada imediat următoare, vor fi obţinute avizele şi autorizaţiile, va fi amenajat şantierul şi vor demara lucrările", a spus Alin Tişe. Contractul pentru această primă etapă a proiectului a fost câştigat de consorţiul Construcţii Napoca - Icco Systems - Geo Arc Otopeni, cu o ofertă de peste 137 de milioane de lei, bani care vor fi achitaţi din bugetul CJ.

 

Sursa: ziuadecj.ro